真的越聽越好聽阿!! *8/20 更新歌詞

試聽版↓
Wonder
Akanishi Jin feature Crystal Kay



*這是Unofficial歌詞,翻譯是自翻,可能有誤,連結可以,請勿轉載,謝謝!*

*感謝KiKi分享部分歌詞*


(Jin in Green ; Crystal in Bluetogether in Pink)

Wonder
Akanishi Jin feature Crystal Kay


LYRICS by Jin Akanishi, Crystal Kay and Josh
MUSIC by Kliyo and Joey Carbones


T-I-M-E to party,
玩樂的時間到了
feeling free with my hat brim low
把帽簷壓低、衣服上的帽子戴上
and my hoodie up.
盡情的放縱
People wall to wall,
人群擠爆的地方
when that bass hits,
當音樂釋出
yeah, it just fits,
是的!感覺很棒
I move cross the floor.
我走到向你
Let the music come in and take control,
讓音樂進來控制這一切吧!
as it hits your soul it fills you up
讓你的靈魂感受到滿足
Universal style what Y'll hearing for
你一直知道的標準舞步
Miles and we'll let the bass pound and share
跟著節奏一起
That crystal clear
這樣很清楚了
now bounce (bounce)
放開跳吧!

It's not even friday, 
還不是周五
but I'm ready,
但我已經準備好
come to party all night long.
一起來跟我整晚狂歡吧!
Gonna tell the DJ what to play,
告訴DJ要放什麼
'cause I wanna hear my favorite song.
因為今晚我只想聽我最愛的歌
Gonna let my hair down here,
要把頭髮放下
stay down and do what I wanna do.
在這做自己想要做的事
You know you want it,
你知道你要什麼
don't even fight it,
根本不用爭論
cuz I know you like it
我也知道你喜歡這樣
just don't think about it, 
就不用想了吧
enjoy the ride with me tonight.
盡情的跟我享受今晚

Have I seen you around before?
我有看過你嗎?
But if not,
若沒有
Let's start off by saying hello.
讓我們用"Hello"開始吧!
I really wanna dance tonight,
今晚我很想跳舞
So don't waste my time.
所以不要浪費我的時間

I wonder, wonder, wonder 
我想知道 想知道 想知道
Why the world is going under,
爲什麼這世界那麼墮落
when we're sitting here tonight. 
但當我們今晚坐在這時
Forget our differences tonight.
卻忘記我們的不同
I wonder, wonder, wonder, 
我想知道 想知道 想知道
will it be,
什麼時候
just you and me.
會只有你跟我

HEY, do you understand the beat done changed, 
嘿!你感受到節奏停止改變嗎?
I say make them girls jump,
這讓這些女孩盡情跳舞
turn it up.
調大聲點吧
It's a a phony world we live in
這是個到處都虛偽的世界
People faking and taken what's not theirs from you
別人會虛情假意也會從你那偷東西
Life is full of ups and downs,
人生就是如此起起落落
discriminations all around.
歧視和不平等待遇還是到處都存在
Help us change the nations, 
請幫助我們改變這個國家
and the problems that were facing now.
和我們現在面對的問題

It's not about where you come from,
這跟你從哪來
or how much you make, babe
或寶貝你賺多少錢無關
It's all about having some fun
只要歡樂開心就好
Think I'm just gonna take the chance,
我想我會把握這機會
just take my hand.
簽起我的手吧

I wonder, wonder, wonder,
我想知道 想知道 想知道
If we can see pass the color,
我們是否可以忘記彼此的膚色
come together, tonight.
一起度過今晚
I wonder, wonder, wonder,
我想知道 想知道 想知道
After all, 
畢竟
I'm falling for you.
我已漸漸愛上你了

You know my name 
你知道我的名字
but are you feeling me
但你能感受到我嗎?
I'm liken' the way you move.
我漸漸喜歡你這樣的舞動
I love the way you got me feeling it. 
我也喜歡你這樣讓我瘋狂
Moving to the beat with you.
 
跟著你一起跳動
I wanna be like this forever
我想要永遠就這樣
trapped in your arms tonight
在今晚被你緊緊的擁抱
I hope its not the end.
我希望這不會結束
I hope its not the end.
我希望這不會結束
I hope it's not the end.
我希望這不會結束
Cuz I don't wanna, say good bye
因為我還不想說再見

I wonder, wonder, wonder 
我想知道 想知道 想知道
Why the world is going under,
爲什麼這世界那麼墮落
when we're sitting here tonight. 
但當我們今晚坐在這時
I wonder, wonder, wonder, 
我想知道 想知道 想知道
will it be,
什麼時候
just you and me.
會只有你跟我

I wonder, wonder, wonder
我想知道 想知道 想知道
If we can see pass the color,
我們是否可以忘記彼此的膚色
come together, tonight.
一起度過今晚
I wonder, wonder, wonder,
我想知道 想知道 想知道
After all, 
畢竟
its too late,
太遲了
I'm already falling for you.

我已愛上你了

I, I wonder why, 
我想知道答案
I wonder why
我想知道答案
Oh, I wonder.
喔!我不明白

I wonder why...
我想知道答案
Girl...
女孩
Ohh, ohh..
yeah, yeah,
Ohh, ohh...
Said I wonder.
我不明白

新的Wonder ML

ps.在大阪三日唱之前有說一段話
"What's my dream?
我的願望是什麼?
What's my dream?
我的願望是什麼?
Why do we have to care about the f*cking commerce?
我們為什麼要為他媽的經濟擔心?
F*ck tha shit
去他的鬼東西

Is that fine?
這樣可以嗎?
I don't care!
我才不管呢!

Anyway,
總而言之
Let's just have some fun!
讓我們狂歡吧!
Check this out
看著!
















------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
後記:
基本上這首歌大概是Jin寫過的英文歌詞我最愛的一首
前兩首感覺就只是很歡樂、去Clubbing很適合的歌
好聽是好聽但沒什麼重點…XD

但是第一次認真聽Wonder的歌詞
發現他寫到了歧視、種族
但是大家都可以把這些不同拋在一旁一起玩樂
說實在的聽了真的很感動
我想就是因為有住過其他國家才更能深刻的體驗到這樣的問題吧!

雖然感覺很多人不喜歡這首歌有了Crystal Kay的加入
但是我真的覺得他們一起寫的蹦出很棒的火花
這首歌也越聽越好聽阿!!

ps.爲了要聽歌詞和寫翻譯我這首歌聽了50遍有了吧!XD
嘛~赤西很厲害不過咬字還是要加強?XD
累死我

pss.一直很想問
WHO ARE HELL IS JOSH!!!! XDDDDDDDDD

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tag: KAT-TUN, REPO, Break the Records, 東京巨蛋, 演唱會, 傑尼斯
arrow
arrow
    全站熱搜

    limonadagurl 發表在 痞客邦 留言(36) 人氣()