這首歌詞看了真的有意外的感動!!XD

**以下翻譯請勿任意轉載,謝謝**

Paparats 狗仔

Lyrics:Josh/Jin akanishi
Music:Nobuaki Kaneko
Arrangement:Yukihide"YT"Takiyama

1st Verse:
You wanna get 2nd look and take a pick
想要再偷看一眼嗎?隨便你
Know about my life be my guest and make it up
隨便你要怎麼虛構我的人生
As long as you collect that check
反正你只要拿到那臭錢
You don't Really give a shit do you
你也不在乎是吧
ahhh

Keep it straight I'm not losing any sleep
就這樣吧~我才不會為這失眠
Just telling you how it is
告訴你吧
Your pictures just pictures
你拍的照片只是照片
But they aren't worth a 1000 words
不具有任何意義
I'm talking all about me
我是在說我
Your articles ain't really saying shit
但你的文章內容根本在放狗屁
Stop wasting your time with this
不要再浪費時間了
Lying about my life
亂寫我的人生
This is me
這就是我
ya ya ya yay
耶耶耶
Stop wasting your time with this
不要再浪費時間了
Lying about my life
亂寫我的人生

Hook:
There's no reasons
沒有任何原因
To believe them ~let go~
去相信它~放掉吧~
Just keep my name
我的名字
Out your mouth
不要再提到他

Chorus:
It's someone else
是別人
It's someone else
是別人
That's what I feel
我這樣覺得
You failed Sir
先生,你計畫失敗了
A fake me you created
你創造了一個虛幻的我
I'm having fun
我倒是玩的很開心
Thank you
感謝你

2nd Verse:
See umm stop and staring everyday
每天偷拍與跟蹤
Trying to tear a piece of me away
總是試著把某部份的我偷走
That's not the guy I see in the mirror
這不是鏡子面前的那男人
That's the guy you want
這只是你要的那男人
This is my life that I gave
這是屬於我的人生
Not what you made
不是你創造的人生
The rumors can't be true
謠言不會是真的我知道
Cuz I'm a clear it up for you
但看你怎麼想

Bridge:
Paparazzi snapping shots
狗仔鎂光燈閃個不停
Writers making stories up
記者謊話連篇
The proof they have is not a lot I'm living life you all forgot just taking it
而且證據不足,你們都已經忘記,我也要好好生活
Day by day can you hear the things they say?
每一天你們聽見他們說啥嗎?
This is how I do it
這就是我會做的
When I do it cuz its my way
用我的方式
I can live and you can talk
我可以繼續過活,你繼續亂寫
I can run and you can walk
我可以繼續大步前進,你繼續小心跟蹤
Nobody can make a me nobody can make me stop
任何人都無法製造另一個我,任何人都無法讓我停下腳步
You can't be replacing me
你無法取代我
This fabrication facing me
但看看這個假貨
It still entertaining me
還是取悅了我

Hook:
There's no reasons
沒有任何原因
To believe them ~let go~
去相信它~放掉吧~
Just keep my name
我的名字
Out your mouth
不要再提到他

Chorus:
It's someone else
是別人
It's someone else
是別人
That's what I feel
我這樣覺得
You failed Sir
先生,你計畫失敗了
A fake me you created
你創造了一個虛幻的我
I'm having fun
我倒是玩的很開心
Thank you
感謝你


It's someone else
是別人
It's someone else
是別人
That's what I feel
我這樣覺得
You failed Sir
先生,你計畫失敗了
A fake me you created
你創造了一個虛幻的我
I'm having fun
我倒是玩的很開心
Thank you
感謝你


看到這首歌詞真的有意外的哭點..XD
感覺Jin是用吼的唱出他的心聲
很迫不及待的想翻出來給大家看!!!
雖然翻的很白話(毆)
但我覺得英文本身就寫的很白話
也想要傳達那樣的感覺(其實是翻不出漂亮的中文..XDDD)
讓大家也能了解Jin在想什麼

其實有時候覺得對於每天面對狗仔、每天的偷拍的他真的很可憐
誰喜歡私生活被放大,還被誤解在螢幕前
但是Jin對於這樣的狗仔的態度就是I DON’T CARE
我就是想做我自己
一張照片真的不具任何意義
他也曾經說過
只要不是他說的都不要相信
這首歌應該是再次強調這件事吧
看了很感動
因為他真的是「一路走來,始終如一」阿!
雖然努力的方式可能不被認同(甚至有時候我自己都不認同)
但是他確實是在作自己

**感謝小織跟我一起討論歌詞涵義!!還有Winnie老師的中文指導..XDD**

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tag: KAT-TUN, 赤西仁, YOU&JIN, 友&仁, SOLO控, 英文, 翻譯, 日本偶像
arrow
arrow
    全站熱搜

    limonadagurl 發表在 痞客邦 留言(9) 人氣()